Proč objednat u nás



Nikdy u naší cestovní agentury neplatíte NIC navíc. Garantujeme Vám stejné ceny, poskytujeme stejné slevy, zákaznické bonusy jako pořadatelská cestovní kancelář. Nevěříte? Pokud zjistíte, že v okamžiku uzavírání cestovní smlouvy a potvrzené konečné kalkulace naším operátorem pořadatelská CK nabízí stejný zájezd levněji, vrátíme Vám rozdíl ceny a za Vaše upozornění ještě od nás dostanete malý dárek.

 

umíte si představit oběhnout více než 300 cestovních kanceláří a shánět nejvýhodnější  a nejlepší nabídku?

 

 

U nás na www.albatour.cz můžete vše vyřídit z pohodlí domova a navíc v čase, kdy to vyhovuje Vám. Kdykoli
7 dní v týdnu a 24 hodin denně můžete vybírat z nabídek více než 300 cestovních kanceláří z celé republiky a všech
důležitých CK z Německa, Rakouska a Slovenska. Nemusíte  nikam chodit, shánět katalogy, nemusíte hledat pobočky, které možná
ani ve Vašem městě nejsou, nemusíte zjišťovat, zda je daná CK pojištěná. My zastupujeme pouze pojištěné CK, navíc
prověřené několika lety na trhu. A pokud si objednáte zájezd a budete chtít tištěný katalog, tak Vám ho zdarma
pošleme poštou (informace uvedené na tomto webu jsou nicméně jeho plnohodnotnou náhradou).

Na www.albatour.cz toho ale můžete zařídit mnohem víc. Chcete si na dovolené půjčit auto, ale rádi byste to
měli zařízené předem a v klidu? Společně s naším partnerem – nadnárodní společností AVIS jsme pro Vás připravili
možnost pronajmout si auto on-line kdekoli na světě. A to přímo z našich stránek, v češtině a s odbornou pomocí,
pokud ji budete požadovat.

A to není všechno! U nás si můžete vybrat nejvýhodnější letecký spoj odkudkoli a kamkoli a zarezervovat si letenku
pro Vaši individuální, nebo služební cestu apod. Můžete si kompletně zařídit Vaši individuální dovolenou mimo
nabídku cestovních kanceláří.

Nebaví Vás dovolená na jednom místě? Chcete být moři tak blízko, jak to jen jde? Chcete během jedné dovolené
poznat více krajů? Nabízíme Vám spoustu úžasných okružních plaveb na moderních luxusních lodích po celém světě.
Můžete vyrazit na třídenní plavbu kolem ostrova, nebo na měsíční plavbu přes oceán. Záleží jen na Vás a vybírat
můžete v klidu a jak dlouho chcete. U nás najdete kvalifikované informace a co nenajdete, to Vám zjistíme přímo u
zdroje.

Máme informace a zkušenosti. Ale nikdo nemůže vědět vše, a navíc se spoustu věcí rychle mění.

Pokud Vám nebudeme umět poradit přímo, víme kam se obrátit a kde požadovanou informaci získat.

Od toho jsme tady...
                                                                

                                                                                                                                            Tak  neváhejte a vzhůru za zážitky!

 

                                    Albatour - kontakty

Alba tour s.r.o.

 

Invia Klientské centrum Valašské Meziříčí


Náměstí 11/9

( prodejna Fotolab )

757 01 Valašské Meziříčí 

 

Invia Klientské centrum Rožnov pod Radh.

Meziříčská 2868

756 61 Rožnov pod Radhoštěm

 

           +420721255283      

         +420571612396    

     +420571620133

 

fax:+420571612396

mail: info@albatour.cz

mail: valasske.mezirici@invia.cz

mail: roznov.pod.radhostem@invia.cz

bank. spoj.:43-5039260267/0100

 

www.albatour.cz       http://ryby.albatour.cz

 

 

 

                                 Obchodní podmínky prodeje zájezdů:

 

 

"Společnost Albatour je výlučným obchodním zástupcem společnosti INVIA.CZ, a.s., IČ 26702924, se sídlem v Praze, Senovážné nám. 5 na základě Smlouvy o obchodním zastoupení.

Společnost Albatour se proto při nabízení a prodeji zájezdů a dalších produktů cestovního ruchu (anebo při podnikání v cestovním ruchu anebo ve svém podnikání) řídí Všeobecnými podmínkami prodeje zájezdů vydanými společností INVIA.CZ, a.s.:"

I. Úvod

INVIA.CZ, a.s., (dále jen CA) je autorizovaným prodejcem zájezdů renomovaných cestovních kanceláří (dále jen CK), se kterými má uzavřenou řádnou smlouvu o prodeji zájezdů. Všechny CK informovaly CA, že jsou řádně pojištěny proti úpadku CK a ve většině případů fungují na českém trhu již řadu let. Nabídka zájezdů je sestavována a pravidelně aktualizována na základě elektronicky přijímaných dat od cestovních kanceláří, které jsou pořadatelem zájezdů. Veškeré údaje v tomto elektronickém katalogu jsou platné v době zadání na www. CA nezodpovídá za jejich případné následné změny. Všechna práva vyhrazena. CA si vyhrazuje právo na chybu publikovaných cen, termínů a dalších údajů, závazná pro prodávajícího i kupujícího je pouze cena uvedená na platné cestovní smlouvě. Slevy poskytované CA, stejně tak pořádají CK nejsou zpětně nárokovatelné a budou aplikovány jen na základě výzvy klienta.

Zájezdy si u nás objednáváte za stejnou cenu a podmínek jako u pořádající CK!

II. Objednávka

Každý návštěvník serveru může odeslat libovolné množství nezávazných objednávek. CA nemá v minutě objednání zájezdu klientem informace o tom, zda je daný zájezd volný či nikoli. CA si vyhrazuje právo po odeslání objednávky na opravu případných nepřesností, které mohou vzniknout při nahrávání zájezdů do databáze. CA si vyhrazuje právo odmítnout objednávky, které jsou rozporuplné, případně neúplné, nebo neobsahují správné telefonní číslo, i bez odpovědi klientovi. Upozorňujeme, že u některých nabídek např. na poslední chvíli, tzn. „Last minute“ nemusí být uvedeny kompletní informace, ty Vám upřesní náš pracovník. Cena "Dítě" je platná obvykle pro dítě na 1. přistýlce v doprovodu dvou osob. Tato nabídka je omezena věkem dítěte dle pokynů jednotlivých zastupovaných CK.

Vyřízení objednávek

Po přijetí nezávazné objednávky provede CA rezervaci zájezdu. To je možné v průběhu provozní doby CK i CA. Některé CK nemají o víkendech otevřeno, tedy objednávka bude vyřízena v takovém případě v nejbližší pracovní den. V případě, že to není možné, CA neprodleně kontaktuje klienta a dohodne další postup. Upozorňujeme, že hovory s pracovníky CA mohou být v rámci zkvalitňování našich služeb monitorovány. Při úspěšné rezervaci u CK je klientovi dle předchozí dohody zaslán návrh cestovní smlouvy s potřebnými pokyny na vyplnění smlouvy, její podpis a úhradu zájezdu a to buď faxem, e-mailem nebo poštou, a to na náklady CA. CA informuje klienta do jaké doby je třeba (v případě jeho zájmu) zaslat podepsanou smlouvu zpět do CA. Klient musí v případě zájmu zaslat podepsanou cestovní smlouvu vč. dokladu o provedené platbě výhradně do CA. Storno podmínky - viz bod VII. Termíny pro platbu zálohy nebo doplatku jsou pro klienta závazné a CA není odpovědná za následky zpožděné platby (ze strany CK může dojít ke stornu rezervace nebo zájezdu).

III. Platba

Za běžné zájezdy objednávané více, než jeden kalendářní měsíc před uskutečněním zájezdu zaplatí klient zpravidla 50 procent z jeho plné ceny, následně pak jeden kalendářní měsíc před čerpáním první služby (nástup na zájezd) doplatí zbylou částku do plné ceny zájezdu. Zájezdy typu "last minute" a zájezdy objednávané méně, než jeden kalendářní měsíc před uskutečněním zájezdu, hradí klient jednorázově v plné výši uvedené ceny na účet CA, případně po dohodě s CA přímo na účet dané CK v pobočce příslušné banky, bankovním převodem nebo na pobočkách CA. Klient bere na vědomí, že při zakoupení zájezdu může ve výjimečných případech nastat situace, že CK pořádající příslušný zájezd rezervaci nepotvrdí. V takovém případě cestovní smlouva nenabyla účinnosti a klient má nárok na bezodkladné vrácení všech již uhrazených finančních prostředků. Nemá však nárok na náhradu škody. Letecké společnosti si vzhledem k soustavnému zvyšování ceny leteckého benzinu na světových trzích vyhrazují právo na změnu výše palivového příplatku. Některé CK hradí tato navýšení ze svých prostředků, jiné vyžadují od klientů doplatit cenový rozdíl dodatečně před odletem. Podmínky stanovené cestovními kancelářemi je klient i CA povinna akceptovat.

Cestovní smlouva nabývá účinnosti dnem písemného potvrzení ze strany CK a doručením objednavateli.

Poplatky za platbu v ČR jsou hrazeny takto:
- poplatek za platbu zálohy nebo doplatku od klienta na účet CA hradí klient
- poplatky za platbu zálohy nebo doplatku z účtu CA na účet CK hradí CA
- poplatky za případné doplatky nese ta strana, která doplatek zapříčinila (klient nebo CA)
- poplatky za vrácení přeplatku klientovi nese CA bez ohledu na příčinu
- při platbě kartou je účtován manipulační poplatek ve výši předem sdělené pracovníkem CA.
Tyto podmínky neplatí, pokud klient platí přímo CK. V tom případě platí podmínky CK. Platby ze zahraničí a do zahraničí provádíme pouze výjimečně a poplatky hradí vždy klient.

IV. Cestovní doklady

Každý cestující je povinen mít s sebou do zahraničí platný cestovní pas, případně OP pro cesty po Shengenském prostoru. Každý cestující je povinen si ověřit důležité informace související se vstupem do vybrané destinace, případně států, které při pozemní dopravě do vybrané destinace projíždí. Vízové formality si musí zajistit klient vždy sám ještě před vycestováním. Za ne/udělení víza cestujícím nenese CA či CK žádnou odpovědnost. Pro různé destinace je stanovena odlišná minimální platnost cestovního pasu (obvykle vyjádřena v měsících po návratu z destinace). U většiny destinací se jedná o minimální platnost 6 měsíců. Bližší informace najdete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (www.mzv.cz). Tamtéž jsou cestující povinni si před objednáním zájezdu zkontrolovat vízové, bezpečnostní a další podmínky pro vstup do země, včetně aktuální situace v destinaci. Potřebné doklady - vouchery, letenky apod. obdrží klient od CA nebo příslušné CK. Doklady jsou odesílány obvykle cca jeden kalendářní týden před odjezdem a např. letenky mohou být předány až přímo na letišti.

V. Zájezdy na vyžádání

U některých zájezdů je nutné vyžádat zájezd nejdříve u partnera CK v destinaci (hotel v zahraničí apod.). V takovém případě je CA oprávněna požadovat dle podmínek dané CK zálohu až 100% ještě před rezervací zájezdu, která při úspěšné rezervaci je ihned závaznou a vztahují se na ní ihned storno podmínky dané CK. V případě neúspěšné rezervace (nevyžádání) se vždy vrací záloha v plné výši, pokud si klient nevybere jiný zájezd.

VI. Storno podmínky

Klient je oprávněn stornovat objednaný zájezd následovně:
Až do okamžiku složení zálohy nebo podpisu smlouvy bez storno poplatků.
Po uzavření cestovní smlouvy a úhradě zálohy, či celé částky - podle storno podmínek dané CK.
Odstoupení od cestovní smlouvy (storno) musí být provedeno výhradně písemnou formou s podpisem objednavatele a zasláno na e-mailovou adresu odstoupeni@invia.cz či faxové číslo 533 111 467 v pracovní době pondělí - pátek 9:00-17:30hod, nebo během otvírací doby na některou z našich poboček a zároveň zasláno na e-mailovou adresu, či faxové číslo CK. Kontakty jsou uvedeny v každé cestovní smlouvě.

VII. Reklamace

Případné reklamaci k zájezdu či službám doporučujeme objednavateli zaslat nejlépe písemně, popřípadě navíc ještě připojit reklamační protokol z místa pobytu nejlépe potvrzený i delegátem CK, fotografie, atd. Vše doporučujeme zaslat na e-mail klientsky-servis@invia.cz nebo doporučeně na adresu sídla společnosti INVIA.CZ, a.s., Senovážné nám. 5, 110 00; Praha 1. INVIA.CZ, a.s. je cestovní agenturou, tudíž dle zákona nezodpovídá za služby poskytované CK a také nevyřizuje tím pádem jejich jménem reklamace. Po obdržení reklamace je tato námi zaslána pořádající CK, která je povinna se k ní vyjádřit do zákonem stanovené lhůty. Případné námitky k odpovědi na reklamaci budou zaslány CK. Vyjádření CK k námitce nemusí být do 30 dnů od doručení. Vaši reklamaci můžete sdělit na jakékoliv naší pobočce i ústně, o tomto sdělení bude naším pracovníkem vypracován záznam, který poté zašleme pořádající CK. Podrobněji, viz Reklamační řád.

Reklamační řád

Společnost INVIA.CZ, a.s. (dále jen jako "CA") jakožto autorizovaný prodejce zájezdů řady renomovaných cestovních kanceláří vydává tímto tento reklamační řád pro uplatňování práv klientů z odpovědnosti za vady služeb cestovního ruchu (reklamace):

Článek 1 - odpovědnost CK

Za porušení závazků vyplývajících z cestovní smlouvy odpovídá CK, se kterou má klient uzavřenou cestovní smlouvu. CK odpovídá bez ohledu na to, zda závazky měly být splněny CK nebo jinými dodavateli služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci zájezdu. CK nenese žádnou odpovědnost a neručí za úroveň, cenu, případně vzniklou škodu u služeb a akcí nesjednaných v cestovní smlouvě, pořádaných jinými subjekty, které si klient objedná na místě u delegáta, hotelu či jiné organizace. Za předmět reklamace nemůže být považován výlet zdarma, dárek zdarma, atp.

Článek 2 - právní úprava

Odpovědnost CK se řídí ustanoveními cestovní smlouvy, občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb., zák. č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a zákonem o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.

Článek 3 - lhůta pro podání reklamace

Reklamaci je třeba uplatnit u pořádající CK bez zbytečného odkladu, nejpozději však do třech měsíců od skončení zájezdu, nebo v případě, že se zájezd neuskutečnil, ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle cestovní smlouvy, jinak právo zaniká. Tato lhůta je zachována také tehdy, pokud klient učiní reklamaci u CA. CA po obdržení reklamace tuto bez zbytečného odkladu odešle či předá do pořádající CK k vyřízení. O způsobu vyřízení reklamace bude klient vyrozuměn ze strany pořádající CK v souladu s reklamačním řádem CK.

Článek 4 - způsoby reklamace

Klient je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava pokud možno na místě samém (v destinaci v průběhu dovolené). Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Reklamaci služeb lze uplatnit v místě poskytování služeb u delegáta pořádající CK, a to písemně či ústně. O ústním podání reklamace bude sepsán reklamační protokol, ve kterém bude uvedeno jméno klienta, specifikace zájezdu, název ubytování a popis reklamace. Reklamační protokol bude podepsán klientem a delegátem pořádající CK. V případě, že reklamace nebude vyřízena na místě samém, je třeba ji uplatnit po návratu z dovolené u pořádající CK, nejlépe zasláním doporučenou poštou na adresu sídla CA, případně na adresu sídla pořádající CK. Reklamaci je také možné poslat doporučeně na adresu INVIA.CZ, a.s., Senovážné nám. 5, 110 00 Praha 1, oddělení péče o klienty, nebo ji podat ústně do protokolu v kterékoli kanceláři CA. O ústním podání reklamace bude sepsán s klientem reklamační protokol, ve kterém bude uvedeno jméno klienta, specifikace zájezdu, název ubytování a popis reklamace. Reklamační protokol bude podepsán klientem a zástupcem CA, který jej bez zbytečného odkladu odešle či předá do pořádající CK k vyřízení.

Článek 5 - obsah reklamace

Pro snadnou identifikaci Vaší reklamace by tato měla obsahovat údaje potřebné pro identifikaci služeb, které byly poskytnuty vadně nebo nebyly poskytnuty vůbec.
Identifikace spočívá v tom, že klient uvede:
a) číslo cestovní smlouvy,
b) datum jejího uzavření,
c) s jakou CK byla cestovní smlouva uzavřena,
d) popis vadně poskytnuté služby nebo údaj o tom, které služby nebyly poskytnuty vůbec,
e) čeho se klient domáhá
f) bankovní spojení klienta, pokud žádá přiměřenou slevu z vadně poskytnuté služby,
g) doporučujeme přiložit reklamační protokol z místa pobytu nejlépe potvrzený vlastníkem objektu, fotografiemi, atd.,
a podepsaný delegátem CK, pokud je reklamace uplatňována přímo na místě poskytovaných služeb.

Článek 6 - povinnosti klienta

Klient je povinen poskytovat při vyřizování reklamace součinnost, zejména doplňovat požadované skutečnosti, podávat informace a vysvětlení, předkládat doklady prokazující skutkový stav aj.

Článek 7 - lhůty pro vyřízení reklamace

V případě, že je reklamace uplatněna přímo u delegáta pořádající CK, pak je tento delegát oprávněn o reklamaci obvykle rozhodnout, zda požadavku klienta vyhoví. V dalších případech bude reklamace vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se klient s pořádající CK nedohodnou na lhůtě delší.

Článek 8 - reklamační řády

Podrobnosti reklamačního řízení jsou stanoveny v reklamačních řádech každé CK, které mají přednost před tímto reklamačním řádem.

Článek 9 - účinnost reklamačního řádu

Tento reklamační řád nabývá účinnosti od 16. 8. 2011.

VIII. Odmítnutí klienta

CA si vyhrazuje právo odmítnout klienta zejména v následujících případech:
- klient zasílá stále neúplné nebo úmyslně nesprávně vyplněné objednávky, nebo
- zasílá objednávky s vědomím, že si zájezd ve skutečnosti neobjedná, nebo
- klient více než ve dvou případech po sobě jdoucích bezdůvodně nezaplatí zálohu nebo celou částku za objednané služby, nebo
- klient ve více než dvou případech nezašle podepsanou cestovní smlouvu.

IX. Osobní údaje

Některé údaje (především jméno, příjmení, bydliště) poskytované klientem při využívání tohoto serveru a služeb CA, jsou osobními údaji dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. CA si uvědomuje důvěrnost osobních údajů a prohlašuje, že s nimi bude nakládat v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů. CA zpracovává poskytnuté osobní údaje po dobu neurčitou, případně do odvolání souhlasu daného klientem. Tento souhlas můžete kdykoliv písemně dopisem zaslaným na sídlo CA nebo e-mailem na poradce@invia.cz odvolat. CA prohlašuje, že veškeré osobní údaje považuje za vysoce důvěrné a použije je pouze pro vlastní potřebu ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů ke zlepšení svých služeb a k obchodním a marketingovým účelům CA. Pokud bude mít k osobním údajům klienta přístup jiný subjekt než CA, bude tomu tak pouze v rámci spolupráce na činnostech CA za účelem zlepšení jejich služeb a k obchodním a marketingovým účelům, přičemž takovýto jiný subjekt nesmí údaje předávat jiné osobě. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné. Některé údaje budou zpracovávány i na základě zvláštního zákona a jejich poskytnutí je povinné pro uzavření některých služeb (např. cestovní pojištění). Další zpracování probíhá jen na základě zvláštního zákona. Vaše osobní údaje jsou uloženy na zabezpečeném serveru ve vlastnictví CA. Podle zákona má klient kdykoli právo písemně požádat CA o sdělení informací o tom, jaké osobní údaje týkající se klienta CA zpracovává.

X. Recenze

Každý klient je po návratu z cesty zprostředkované CA požádán obvykle elektronickou formou o vyplnění dotazníku shrnujícího a hodnotícího průběh dovolené, jednotlivé služby CK a CA, ubytovací zařízení atd. a jeho spokojenost s nimi. Odesláním recenze klient dává výslovný souhlas k uveřejnění této recenze na www stránkách provozovaných CA případně dceřinými či mateřskými společnostmi v ČR i v zahraničí s uvedením jména a příjmení objednavatele této cesty. Zároveň klient souhlasí s tím, že odeslané recenze může CA upravit tak, aby v nich nebyly uvedeny konkrétní názvy cestovních kanceláří, leteckých společností nebo jiná jména. V případě, kdy si klient přeje svou recenzi odstranit z www stránek CA, je potřeba tuto skutečnost oznámit CA, nejlépe na email klientsky-servis@invia.cz.

XI. Černá listina leteckých společností

Nařízení ES č.2111/2005 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy, ukládá cestovním agenturám povinnost informovat cestující o totožnosti provozujícího leteckého dopravce. Uvedený seznam dopravců ("Black List") naleznete na http://www.caa.cz/.

Důležité informace - Co byste měli vědět před výběrem Vaší dovolené:

Vážení zákazníci,
chtěli bychom Vám poděkovat za to, že jste se rozhodli využít služeb cestovní agentury INVIA.CZ, a.s. (dále jen CA), a ujišťujeme Vás, že podnikneme vše, co je v našich silách, abychom Vám nabídli příjemnou dovolenou a aby Vám zůstaly v paměti nejkrásnější dny v roce jako nezapomenutelný zážitek. Předpokladem příjemného pobytu je také dobrá informovanost o specifických podmínkách v jednotlivých zemích, o charakteru pobytových míst a o kategorii zaknihovaného hotelu, atp., vzhledem k tomu, že představy a nároky turistů jsou velmi rozdílné. Podmínky účasti na zájezdech a vzájemná práva a povinnosti vznikající mezi klientem a cestovní kanceláří (dále jen CK) stanoví Všeobecné smluvní podmínky CK, která zájezd pořádá. Úplné znění zasíláme vždy spolu s návrhem cestovní smlouvy a to formou odkazu v textu e-mailové zprávy. Případně Vám je předáme osobně na některé z našich poboček. Následující informace mimo jiné popisují podrobněji obsah služeb obvykle zahrnutých v ceně zájezdů. Naše nabídka je bohatá a jistě Vám umožní správný výběr. Před závazným objednáním zájezdu (podpisem cestovní smlouvy a úhradou) si pečlivě prostudujte jak Všeobecné smluvní podmínky CK i CA, tak níže uvedené doplňující důležité informace.

I. Doručení pokynů, poukazů, odbavení

Pokyny k cestě CK odesílá, jakmile je bude mít k dispozici (obvykle cca 7-3 dny před začátkem zájezdu). Je-li termín začátku zájezdu v době kratší než 3 dny od závazné objednávky (sepsání cestovní smlouvy), budou pokyny zaslány obvykle obratem po zpracování cestovní smlouvy pracovníkem CK nebo CA. Pracovníci CA vždy kontaktují objednavatele, aby ověřili, zda pokyny k zájezdu obdržel a že vše je v pořádku. Je důležité na cestovní smlouvu vždy uvést aktuální e-mailovou adresu, telefonický kontakt a korespondenční adresu, na které se objednavatel momentálně zdržuje.

o Letecká přeprava

Charterové lety: Pokyny jsou zasílány obvykle na e-mailovou adresu objednavatele zájezdu. Ubytovací poukazy, letenky, případně další doklady jsou vydávány zástupcem CK na letišti ve stánku označeném logem CK. Výjimečně CK zasílají kompletní odbavení včetně ubytovacích poukazů a letenek poštou na korespondenční adresu objednavatele zájezdu, která je uvedena ve smlouvě. U brzkých odletů cca do 3 dnů je doručení pokynů řešeno elektronicky. Poukazy, letenky a případně další doklady jsou vydávány zástupcem CK na letišti. Linkové lety: CK zasílají obvykle kompletní odbavení včetně ubytovacích poukazů a letenek poštou na korespondenční adresu objednavatele. V tomto případě již na letišti nebývá přítomen zástupce dané CK. Výjimečně jsou pokyny zasílány e-mailem a ubytovací poukazy, letenky, případně další doklady jsou předány zástupcem CK na letišti. U brzkých odletů cca do 3 dnů je doručení řešeno elektronicky, kurýrní službou, apod. Někdy na náklady objednavatele zájezdu.

Odpovědnosti cestovní kanceláře či dopravce za poškození a ztrátu zavazadel v letecké dopravě: práva a povinnosti při letecké přepravě se řídí mezinárodními smlouvami, které umožňují omezení náhrady škody, mj. Úmluvou o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké dopravě (tzv. Varšavská úmluva, publik. pod č. 15/1935 Sb., doplněná Haagským protokolem, publik. pod č. 15/1966 Sb.) a dalšími mezinárodními smlouvami a nařízením ES č. 261/2004, jimiž se též řídí uplatňování a rozsah náhrady škody v letecké přepravě. Úmluvou o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě (Montrealská úmluva), za škody způsobené zničením, poškozením, ztrátou či zpožděním zavazadel při letu dopravce z EU kdekoliv na světě lze žádat o náhradu až do výše 1.000 SDR (kurs SDR vyhlašuje ČNB). K mezinárodním smlouvám uvádí § 852j občanského zákoníku v odst. 3, že v případech, kdy vyhlášená mezinárodní smlouva, kterou je ČR vázána, umožňuje omezení výše náhrady škody vzniklé ze závazků z cestovní smlouvy a toto omezení je uvedeno v cestovní smlouvě (či jejích součástech) v souladu s touto mezinárodní smlouvou, není cestovní kancelář povinna nahradit škodu, za kterou odpovídá, ve výši přesahující omezení uvedené v cestovní smlouvě.

o Autokarová přeprava

Pokyny jsou zasílány obvykle na e-mailovou adresu, případně poštou na korespondenční adresu objednavatele zájezdu. Ubytovací poukazy, případně další doklady jsou vydávány zástupcem CK před odjezdem u autobusu. Při cestě do zemí Evropské unie je klient povinen si předem ověřit u CK trasu přes které státy se projíždí a zjistit si, zda nebude pro průjezd těmito státy vyžadován například cestovní pas. Vstup na občanský průkaz je pouze v rámci Shengenského prostoru.

o Vlastní přeprava

Pokyny, ubytovací poukazy, případně další doklady jsou zasílány obvykle na e-mailovou adresu, případně poštou na korespondenční adresu objednavatele zájezdu. U brzkých odletů cca do 3 dnů je doručení řešeno obvykle elektronicky. Mají-li cestující sjednáno cestovní pojištění Allianz prostřednictvím CA, obdrží pojistné kartičky výhradně na e-mailovou adresu a to nezávisle na doručení pokynů od CK. Je možné také dohodnout s prodejcem osobní vyzvednutí pokynů k cestě na některé z poboček CA.

Podrobnější informace podá konkrétní prodejce, který objednávku vyřizoval. Kontakty na Vašeho prodejce jsou uvedeny na každé cestovní smlouvě v její dolní části.

II. Letecká přeprava

Všechny lety jsou provozovány renomovanými leteckými společnostmi. Na základě předpisů a úmluv běžných v mezinárodní letecké dopravě si CK vyhrazují možnost změny místa odletu, trasy letu (příp. mezipřistání), letecké společnosti, typu letadla a letového plánu. Přesné platné časy odletu a příletu vč. trasy jsou uvedeny ve Vašich cestovních dokladech (letence). První a poslední den leteckých zájezdů je určen k přepravě a nikoliv již k vlastní dovolené. Nelze též vycházet z toho, že se odlety uskuteční dopoledne a zpáteční lety odpoledne či večer. Jak odlet, tak i přílet se může uskutečnit v kteroukoliv dobu, jak v ranních, i v nočních hodinách. Let může z hlediska délky trvání částečně nebo i zcela zasahovat do dne následujícího. Změny letových časů se mohou uskutečnit i krátkodobě (v některých případech i několik hodin) před odletem a zpoždění jsou v posledních letech běžná. Je to způsobeno nejenom počasím, ale zejména přeplněním vzdušných koridorů. CK maximálně usilují o vyloučení těchto rušivých vlivů a prosí v případě změny odletových časů, popř. při zpoždění, o Vaše pochopení.

o Přeprava zavazadel

Každý cestující klient má nárok na bezplatnou dopravu zavazadla včetně kabinového do max. váhy, která je stanovena leteckou společností. Tuto informaci obdržíte obvykle v pokynech před cestou, které Vám budou zaslány cca 7-3 dní před zahájením zájezdu. Při nadváze zavazadel je zpravidla účtován poplatek. Kabinové zavazadlo nesmí podle mezinárodních předpisů z bezpečnostních důvodů obsahovat předměty, které lze klasifikovat jako nebezpečné. Pokud budou v příručním zavazadle nalezeny tyto nebezpečné předměty, mají pracovníci letištní správy právo na jejich zabavení a likvidaci. Zejména upozorňujeme na manikurní nůžky, nože, zápalky, spreje (parfém), apod. Pozor na váhové limity zavazadel, např. maximální váha zavazadla na jednu osobu je obvykle 20kg, cestují-li však dvě osoby s jedním zavazadlem váha se nenásobí, ale je stanovena obvykle na 32 kg. Některé letecké společnosti mají určitá omezení jak na váhu, tak na počet zavazadel, a další podmínky (sčítání váhy atd.). Sledujte prosím pečlivě instrukce k odletu zaslané Vám CK nebo CA. Doporučujeme připojištění pro případ ztráty nebo poškození zavazadel. Jestli jsou zavazadla poškozená, opožděná, ztracená nebo zničená, musí cestující podat stížnost písemně leteckému dopravci co nejdříve. V případě poškození odbavených zavazadel musí cestující podat písemnou stížnost do sedmi dnů, a pokud byla zpožděná, pak do 21 dnů, v obou případech od data, kdy byla zavazadla cestujícímu vydána.

o Přeprava zvířat

Zvířata (pes/kočka) do maximální váhy 5 kg lze přepravovat na palubě letadla za zvláštních podmínek. Ostatní zvířata je možno přepravovat v klimatizovaném zavazadlovém prostoru v dolní části letadla ve zvláštních kontejnerech určených k tomuto účelu. Přeprava všech zvířat musí být ohlášena již při rezervaci a je za zvláštní příplatek. Podrobnější informace viz. podmínky jednotlivých přepravců, které Vám rádi zprostředkujeme.

o Jízdní kola, surfy

Přeprava neskladných zavazadel (např. jízdních kol, golfových bagů, surfů apod.) musí být nahlášena v CK či CA již při rezervování zájezdu (většinou za poplatek). Z bezpečnostních důvodů se nemohou výše uvedené předměty zpravidla převážet autobusy určenými pro transfer do/z hotelu. Odpovídající doprava je zajišťována na vlastní náklady klientem. Přepravu může za poplatek zajistit i CK či CA. Na tuto přepravu se však nevztahuje cestovní pojištění a CK ani CA nenese odpovědnost za škody jakéhokoliv druhu způsobené na přepravovaném předmětu.

Vyloučení z přepravy

CK si vyhrazují právo vyloučit klienta z přepravy nebo z celého zájezdu, pokud svým jednáním a chováním narušuje jeho chod, popř. hrozí nebezpečí, že by tato situace mohla nastat. Vyloučena je přeprava osob v podnapilém stavu. Z přepravy však mohou být vyloučeni i klienti, kteří např. v případě zpoždění slovně napadají zástupce CK či CA, nebo se vulgárně a hrubě vyjadřují o této společnosti či jejích zástupcích. V případě vyloučení z přepravy nebo ze zájezdu zaniká nárok klienta na úhradu nečerpaných služeb. CK prosí o pochopení tohoto opatření, jehož smyslem a cílem je zajištění klidné dovolené a přepravy ostatních cestujících, jakož i ochrana osobnosti pracovníků společnosti. Cestující je povinen dodržovat během letecké přepravy zákaz kouření po dobu celého letu.

o Přeprava těhotných žen

Při dopravě těhotných žen do konce 34. týdne těhotenství, které jsou bez zdravotních komplikací, není obvykle vyžadováno potvrzení ošetřujícího lékaře. Pokud má těhotná žena v době do konce 34. týdne těhotenství zdravotní problémy, je nutné předložit na předepsaném formuláři potvrzení ošetřujícího lékaře, že těhotná žena může absolvovat leteckou dopravu. Při dopravě těhotných žen od konce 34. týdne těhotenství je vždy nutné předložit lékařské potvrzení na formuláři, který Vám na vyžádání zašleme. Lékařské potvrzení nesmí být vystaveno dříve než 6 dní před nástupem cesty. Více informací najdete v přepravních podmínkách jednotlivých dopravců, které se mohou od sebe částečně lišit a které Vám rádi zprostředkujeme.

III. Autokarová přeprava

o CA nabízí zájezdy českých i slovenských CK. Popisky zájezdů jsou obvykle v jazyce pořádající CK. U autobusové dopravy slovenské CK jsou svozy vymezeny pouze v rámci Slovenské republiky. Dopravu do nejbližšího svozového místa si musí klienti zajistit individuálně. Totéž platí pro klienty s bydlištěm ve Slovenské republice, kteří si objednají zájezd autobusovou dopravou u české CK a obráceně. U zájezdů autokarovou přepravou je třeba počítat se skutečností, že odjezd bývá již o jeden kalendářní den dříve, než je uvedený den pobytu v destinaci. Stejně tak den návratu je o den později, než je uvedený poslední den pobytu v destinaci.

IV. Cestovní pojištění

Před odjezdem se pojistěte. Zcela nezbytné je sjednání pojištění úhrady léčebných výloh pro pobyt v zahraničí. Bez pojištění nedoporučujeme vůbec vycestovat. S obsahem pojistné smlouvy se důkladně seznamte. Současně se informujte, se kterými státy má ČR sjednáno poskytování bezplatné zdravotní péče. Tyto informace najdete na www.mzcr.cz

o Proč uzavřít cestovní pojištění?

Výjezd do zahraničí bychom neměli podceňovat z hlediska případných rizik i v případech, kdy jde o krátkodobý pobyt. Cestovní zdravotní pojištění při pobytu v cizině chrání před rizikem spojeným s náhlým onemocněním či úrazem. Sjednáním pojistné smlouvy se vyhnete mnohým komplikacím v případě náhlého onemocnění či úrazu, neboť náklady spojené s léčením v cizině mohou, v případě chybějícího pojištění, způsobit značné starosti a finanční potíže.

o Proč doporučujeme uzavřít komerční pojištění i do členských zemí EU?

Protože ze zákonného zdravotního pojištění český občan:
- má nárok na náhradu nezbytné lékařské péče poskytnuté pouze ve státních zařízeních
- nemá nárok na náhradu nákladů na převoz do ČR (při nemoci, úrazu či úmrtí)
- nemá nárok na jakoukoliv asistenční službu
- hradí stejnou spoluúčast jako místní pojištěnci (za léky, zákroky, pobyt v nemocnici atd.):
- vynaložená spoluúčast na škodě ve většině případů vysoko přesáhne částku, kterou by klient zaplatil
při uzavření pojistné smlouvy

o Proč nespoléhat na cestovní pojištění zahrnuté do služeb u platebních karet?

Cestovní pojištění je často součástí či doplňkem platebních karet. Možná jste i s celou rodinou v zahraničí "v bezpečí“ a ani to nevíte, nebo naopak spoléháte na pojistku, která Vám v případě potřeby neuhradí téměř nic. Některé produkty se například vůbec nevztahují na zimní sporty. Peněžní ústavy také "přibalují" pojistku, která kryje např. jen riziko smrti úrazem a invalidity následkem úrazu, navíc s maximálním pojistným limitem jen 500 000 Kč. Pokud si ale klient připlatí, získá pro sebe i rodinu standardní krytí (limit na léčebné výlohy činí 1,5 milionu Kč.) Součástí pojištění u kreditních karet nemusí být připojištění pro případ storna zájezdu ze strany klienta, kdy výše stornopoplatků může dosáhnout až 100% a není možné je nárokovat po CK ani CA. Prosím ověřte si informace týkající se cestovního pojištění u Vašeho bankovního ústavu. V ceně zájezdu je vždy u CK i pojištění záruky pro případ úpadku CK (u zájezdů/služeb slovenských CK se toto pojištění povinně připlácí). Certifikát dokládající uvedené pojištění je zasílán formou odkazu v textu emailové zprávy, kterou klient obdrží spolu s návrhem cestovní smlouvy.

V. Pasové a vízové formality, bezpečnostní situace v destinacích

Každý cestující je povinen mít s sebou do zahraničí platný cestovní pas. Občané ostatních států jsou povinni prověřit podmínky vstupu do země na příslušné ambasádě státu, kam budou cestovat, případně států, na jejichž území v rámci dopravy vstoupí (průjezd zeměmi u autobusové dopravy, přestupy u letecké dopravy). Tyto úřady jako jediné mohou poskytnout závaznou a úplnou informaci. Upozorňujeme na to, že CA nenese a nepřijímá odpovědnost za aktuálnost a správnost podávaných informací. Cestující jsou povinni veškeré vízové formality zajistit sami ještě před vycestováním, nemají-li tyto zajištěny od CK.

Novým nařízením je, že děti zapsané v pase rodičů mohou cestovat bez vlastního cestovního pasu do zahraničí pouze do 25. 6. 2012 (platí pro děti do 15-ti let zapsané v pase rodičů do roku 2006 a pro děti do 10-ti let zapsané v pase rodičů od roku 2008). Od 26. 6. 2012 musí mít každé dítě svůj vlastní cestovní pas. Toto platí pro všechny děti, tj. i děti mladší 2 let. Cestovní pas pro děti bude vydáván úřady s platností pasu na 5 let.

Poznávací zájezdy

Především u poznávacích zájezdů upozorňujeme na určitá omezení návštěv historických, náboženských a jiných pamětihodností ve dnech státních a náboženských svátků nebo oslav v místě pobytu, případně na další omezení dle podmínek pro vstup do jednotlivých památek, zemí (min. akceptovatelného oblečení, apod.).

VI. Zastoupení CK v místě pobytu

CK zajišťují pro své klienty česky nebo slovensky mluvící zástupce v místě pobytu. Tato služba nemusí být u individuálních zájezdů "na míru" zajištěna. Pokud se vyskytne během Vašeho pobytu jakýkoliv problém, oznamte tuto skutečnost zástupci CK. Zájmem nás všech je, aby byl problém na místě vyřešen a abyste strávili dovolenou dle svých představ a abyste se vraceli zpět domů spokojeni. Servis v exotických destinacích je většinou uskutečňován prostřednictvím obchodních partnerů pořádající CK. To znamená, že bývá v němčině nebo angličtině a jeho rozsah se omezuje na zajištění základních informací, event. zprostředkování výletů.

VII. Ubytování

Naše nabídka od cca 300 CK zahrnuje hotely, apartmá, bungalovy a privátní ubytování všech kategorií.

Typy ubytování:
Hotel - pokoje bez možnosti vaření
Hotelové apartmá - pokoj tvořený nejméně dvěma místnostmi, oddělenými i přepážkou bez dveří
Pavilony, depandance a penziony - hotelová úroveň
Studio - ubytovací jednotka s možností vaření v jedné místnosti
Apartmán - ubytovací jednotka s možností vaření tvořená obvykle nejméně dvěma místnostmi
Bungalovy a chaty - méně podlažní ubytovací jednotky, s i bez možnosti vaření
Karavan - mobilní ubytovací jednotka obvykle s možností vaření zaparkovaná v kempu
Ubytování v soukromí - jednotlivé hostinské pokoje obvykle bez možnosti vaření v domech (bytech) fyzických osob

o Kategorizace hotelu

Oficiální hotelová kategorizace nemusí být totožná s kategorizací hotelu na místě a v některých destinacích (Egypt, Tunisko…) se může lišit od evropského standartu. I v komfortních hotelech mohou být některé pokoje jednodušeji zařízeny - vybavení vždy odpovídá popisu v katalogu. Velikost a poloha pokojů (i stejné kategorie) nejsou vždy stejné. Při ubytování ve studiích nebo apartmánech není během pobytu většinou zajišťován úklid. Vyberte si z naší nabídky takovou ubytovací kapacitu, která vyhovuje Vašim představám a finančním možnostem. Uvedené kategorie ubytování v nabídce CK i CA mohou být jen orientační a nemusí vždy odpovídat oficiální kategorii hotelu.

Hotelová kategorizace Vám pomůže při Vašem výběru:
* - velmi jednoduché objekty vhodné pro nenáročné hosty s minimálním komfortem
** - objekty turistické třídy s účelným vybavením a jednoduchým rozsahem stravování
*** - běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb
**** - kvalitní ubytování s nadprůměrným vybavením a službami
***** - luxusní hotely pro náročné hosty s nadstandardním vybavením a službami
+ - vyšší kvalita základního stupně (např. hotel ***+)

V případech změny Vámi objednaného ubytovacího zařízení CK, ke kterému ve všech turistických oblastech může ve výjimečných případech dojít, budete ubytováni v ubytovacím zařízení stejné nebo vyšší kategorie. Služby náhradního hotelu nemusí být vždy stejné, mělo by však dojít k zachování rozsahu zaplacené stravovací služby, tj. plné penze či polopenze. V některých případech CK místo označení hvězdičkou (*) používají jiné symboly - např. klíč, letadlo, vlastní logo CK atd. Význam však zůstává stejný.

o Pokoje

Rozdělování pokojů je plně v kompetenci recepce hotelu (pokud nemáte služby typu "pokoj s výhledem na moře" zakoupeny) a CK ani CA na toto nemá žádný vliv. Jednolůžkové pokoje jsou zpravidla s příplatkem a nemusí být zcela identické s dvoulůžkovými pokoji. V některých hotelech může být za třílůžkový pokoj považován dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. Přistýlkou může být pohovka, rozkládací gauč, palanda nebo lehátko a není vždy pevnou součástí vybavení pokoje. Přidáním přistýlky do pokoje je nutné počítat s určitým prostorovým omezením. Jednotlivé pokoje nemusí být stejně vybaveny a situovány, jak prezentuje fotografie na webu CK, či CA. CK nemůže garantovat zajištění pokoje zobrazeného na fotografii na www či v katalogu dodané managementem hotelu.

o Check-in (čas ubytování), check-out (čas opuštění ubytovací jednotky)

Podle mezinárodních zvyklostí musí hosté opustit pokoje v den odjezdu obvykle do 12:00 hodin, možnost ubytování se v den příjezdu je dle možností hotelu a většinou není dříve než v 14:00 hodin. Časný příjezd či pozdní odjezd neopravňují k delšímu používání pokoje. V některých případech CK nabízejí možnost zakoupení služby dřívějšího ubytování tzn. „early check-in“ a pozdějšího opuštění pokoje, tzv. "late check-out".

VIII. Stravování a nápoje

Pro klienty ubytované v jedné ubytovací jednotce platí stejný typ stravovacích služeb.

Typy stravy jsou:
(kontinentální) snídaně - většinou opakující se nabídka - káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem
kontinentální snídaně zesílená (rozšířená) - má rozsah kontinentální snídaně rozšířený obvykle o plátek sýra nebo salámu, popř. vejce
bufetový způsob stravování - samoobslužný systém stravování s nabídkou studené a teplé kuchyně
švédské stoly - samoobslužný systém stravování s nabídkou pouze studené kuchyně; někdy je CK chybně bufetem (= teplé občerstvení) označováno též stravování typu "švédské stoly"
polopenze – snídaně (u snídaně nápoje obvykle v ceně) a večeře (u večera nápoje obvykle za poplatek)
plná penze – snídaně (u snídaně nápoje obvykle v ceně), oběd a večeře (u večera nápoje obvykle za poplatek)
all inclusive -celodenní stravování (tj. plná penze, někdy i další občerstvení) včetně nápojů je zahrnuto v ceně. Konkrétní rozsah stravování se řídí pravidly, která stanoví hotel a jsou mimo jakýkoliv vliv CK i CA. Je třeba počítat s tím, že čerpání stravovacích služeb probíhá ve stravovacích časech stanovených hotelem, nikoliv nepřetržitě. Začátek a konec čerpání služeb all inclusive se řídí časem nastěhování do pokojů a jejich uvolněním, stejně tak otvírací a provozní dobou jednotlivých restaurací a barů v hotelu apod. Rozsah čerpání služeb v první a poslední den může být částečně omezen. Pokud je stravování formou all inclusive, je z organizačních důvodů ve většině hotelů nutné nosit nepřetržitě plastikový náramek. ultra all inclusive - zpravidla zahrnuje kromě služeb all inclusive i využití sportovních aktivit, či jiných služeb v rámci hotelu zdarma (např. tenis, masáže, návštěva kadeřníka, wellness atp.).

Při ubytování v apartmánech se nepředpokládá příprava složitých jídel (většinou jedna větší a jedna menší plotýnka). Omezena je rovněž možnost pečení v pečící troubě. CK ani CA nemůže ovlivnit případné opakování nabídky jídel (menu). Není-li uvedeno jinak, nápoje nejsou zpravidla zahrnuty v ceně stravování. Zaplacený rozsah stravování zahrnuje počet penzí, který odpovídá počtu noclehů. Při nástupu do hotelu a odjezdu z něj v atypických časech může být nahrazeno balíčkem na cestu nebo jiným typem jídla (občerstvení). V zařízení se stravováním all inclusive může v některých případech čerpání služeb začínat až večer po příjezdu a končit již ráno odjezdového dne. Bufetový způsob a stravování s obsluhou jsou cenově rovnocenné.

Některé cestovní kanceláře mají v nabídce různé druhy úrovně stravování „all inclusive“, mohou být označeny různými názvy (např.: light all inclusive, super class all inclusive,…). Ve většině případů se jedná o různé modifikace all inclusive stravování, s určitými omezeními nebo rozšířeními. Pracovník CA Vás na Vaši žádost bude informovat o službách, které daný typ stravování přesně zahrnuje.

IX. Servis a služby hotelu

Pokud jde o služby zaměstnanců v určitých destinacích, odpovídá úroveň poskytovaných služeb mentalitě obyvatelstva (např. menší zkušenost a určitá ležérnost při plnění povinností a poskytování služeb). Kulturní a hygienické zvyklosti jsou v jižních zemích odlišné od našich, tamní hygienické předpisy jsou mnohem tolerantnější. Totéž se týká i předpisů a vztahu k životnímu prostředí. Období před a po hlavní sezoně přináší vedle výhodných cen na druhé straně i skutečnost, že některá zařízení (bary, diskotéky apod.) nemusí být v provozu. Rychle se rozvíjející cestovní ruch s sebou přináší stavební činnost, na kterou nemá žádná CK ani CA žádný vliv. Stavební činnost se neomezuje pouze na mimosezónní měsíce. Takové případy můžeme jen těžko ovlivnit a nelze mít vždy při rezervování ty nejaktuálnější zprávy. K dovolené patří i večerní zábava a bary, restaurace, diskotéky a noční kluby, které mohou působit hluk. Také zvuková prostupnost mezi jednotlivými místnostmi může být různá (dle stavebního stylu objektu).

o Plážové služby

Pláže mohou být veřejné, přístupné i místnímu obyvatelstvu. Nelze vyloučit sezónní výskyt mořských trav (chaluh). Použití lehátek a slunečníků může být u vybraných kapacit za poplatek, stejně jako využití sportovních programů atd., pokud není uvedeno jinak. Možnost vodních sportů a zahájení provozu vodních sportů je v kompetenci střediska. Údaje o vzdálenosti pláží od ubytovacího objektu, uváděné v popisech, jsou vždy pouze orientační.

o Bazény

Pokud je součástí hotelového zařízení i vyhřívaný bazén, je třeba vzít v úvahu, že ne vždy musí být bazén vyhříván nepřetržitě. Tato skutečnost závisí především na rozhodnutí vedení hotelu. Též v některých hotelech může být pojmem „vyhřívaný bazén“ rozuměn bazén vyhřívaný sluncem. Ne všechny hotely mají bazén s čisticím/filtračním zařízením, a proto může dojít v období vyšších teplot k tomu, že bude bazén vyprázdněn a vyčištěn. Je tedy nutné počítat s tím, že může být bazén po určitou dobu mimo provoz. Počet lehátek a slunečníků u bazénu nemusí vždy přesně odpovídat kapacitě hotelu.

Klimatizace/topení

Tato zařízení najdete pouze v těch hotelech, kde je to přímo uvedeno v popisu. Může se jednat o klimatizaci ovládanou centrálně, pak její zapínání, vypínání a regulace z hlediska doby a délky může záviset pouze na rozhodnutí hotelu. Klimatizace může být v některých případech v provozu pouze několik hodin denně.

o Hmyz

Přes intenzivní snahy hoteliérů a místních úřadů se může v určitých obdobích hmyz vyskytovat, a to především při ubytování v bungalovech. Nedoporučuje se ponechávat v pokoji volně ležet potraviny.

o Cennosti a trezory

Cestovní doklady, peníze, šeky, platební karty, mobilní telefony, počítače a veškeré cenné předměty si uložte do hotelového trezoru, který je většinou součástí vybavení pokoje nebo k pronajmutí na recepci. Někdy za poplatek.

o Oblečení

V některých hotelech (především vyšší kategorie 4* - 5*) může být vyžadováno společenské oblečení během večeře. U mužů to většinou znamená nosit dlouhé kalhoty.

X. Zkratky

V praxi jsou používány určité zkratky, jejichž význam je uveden zde, případně Vám jej rádi objasní naši pracovníci:
SGL - single room = jednolůžkový pokoj
DBL – double room = dvoulůžkový pokoj
TPL - triple room = třílůžkový pokoj
HTL – hotel
APT – airport = letiště
BUS – autobusová doprava
HB - half board = polopenze
AI - all inclusive forma stravování
UAI - ultra all inclusive forma stravování
BS - bez stravy = ubytování bez stravy
SS - se snídaní
FB - full board = plná penze
LM - last minute = zájezd obvykle se sníženou cenou koupený na tzv. poslední chvíli
FM - first minute = zájezdy obvykle se sníženou cenou zakoupený na tzv. včasný nákup
SLM - super last minute = zájezdy obvykle se sníženou cenou koupený v kratší době před odletem/odjezdem, než zájezdy typu last minute
PAX - passenger = cestující
Infant - dítě věku 0-2 roky

XI. Ceny zájezdů a služeb

Ceny zájezdů a služeb uvedených na www stránkách CA, jsou aktualizovány několikrát denně, tak jak je dodávají pořádající CK. I přes veškerou snahu nabízet vždy jen nejaktuálnější ceny, může v ojedinělých případech dojít k situaci, kdy uvedená nabídka či cena není aktuální (liší se cena, nabídka je již vyprodaná atd.). CA za tuto skutečnost nemůže nést žádnou odpovědnost. Proto, u všech nabídek uvádíme skutečnost, kdy „Konečná cena bude potvrzena naším pracovníkem“, a jediná platná cena je cena uvedená na platné cestovní smlouvě, potvrzené pořadatelem zájezdu. Stejná podmínka platí i v případě piktogramů uvedených na www CA, které informují klienty o vybavení ubytovací kapacity (lednice, klimatizace,…) i v případě piktogramů upozorňujících klienty na nabídku výhod, dárků, bonusů a speciálních akcí CA či CK.

Ceny v ubytovací jednotce typu apartmán, studio apod. mohou být uvedeny při maximální obsazenosti této ubytovací jednotky, tzn. že například v případě ubytování pouze 2 osob ve 4-lůžkovém apartmánu, je nutno uhradit buď cenu za všechny 4 osoby, případně cena při obsazení 2 osob může být odlišná, od základní ceny, která je platná jen při plné obsazenosti takové ubytovací jednotky.

Pokud v hotelovém pokoji je ubytována pouze jedna osoba, cena je obvykle navýšena o příplatek „jednolůžkový pokoj“, stejně tak pokud se jedná o ubytování v jinak nadstandardních ubytovacích jednotkách – výhled na moře,… bude cena navýšena o tento příplatek. O této skutečnosti je klient vždy informován ještě před podpisem cestovní smlouvy.

Datum poslední aktualizace dokumentu: 1. března 2012

Podrobnější důležité informace, které jsou součástí obchodních podmínek INVIA.CZ naleznete zde:  Důležité informace pro výběr dovolené . Při výběru Vám může napomoci i naše nápověda, kde jsou zodpovězeny často kladené otázky našich klientů.